FC Esbjerg Øst Serie 4,1 tabte eftermiddagens oprykningskamp på Skibhøj Anlæg

image Foto Kim Willumsen
05. november 2022 kl. 17:09
Eftermiddagens oprykningskamp i Serie 4 mellem de to lokale klubber i Esbjerg FC Esbjerg Øst og Spangsbjerg IF endte med sejr 2-1 til Spangsbjerg IF. En god bane på Skibhøj Anlæg var en perfekt ramme for en jævnbyrdig og spændende Serie 4-kamp.
FC Esbjerg Øst Serie 4,1 tabte oprykningskamp i eftermiddag på Skibhøj Anlæg mod
Spangsbjerg IF.
Serie 4
Oprykningskamp
Lørdag 05.11. kl. 12,00
Skibhøj Anlæg
FC Esbjerg Øst – Spangsbjerg IF 1-2   (0-0)
Målscorer:
1-0 Oliver Drewsen
Kommentar:
En rigtigt spændende og jævnbyrdig lokaldyst mellem FC Esbjerg Øst og Spangsbjerg IF i Serie 4.
I forhold til årstiden en god bane i Skibhøj var en perfekt baggrund for en god serie 4 –
kamp mellem to lokale Esbjerg klubber.
I 1. halvleg var FC Esbjerg Øst tættest på en føringsmål. Men 0-0 til halvleg.
I 2. halvleg fik FC Esbjerg Øst en fin start med et flot mål Oliver Drewsen til føring 1-0.
Denne føring holdt ikke, da to blottelser i FC Esbjerg Øst forsvaret gav Spangsbjerg IF muligheden for at score mål til 2-1. Blottelserne blev kynisk udnyttet af Spangsbjerg IF.
FC Esbjerg Øst forsøgte med alle kræfter at skaffe en udligning. Var tæt på, men målet udeblev, og tabte dermed 2-1.
Spangsbjerg IF vandt dermed retten til en endelig finalekamp mod Gredstedbro B næste
weekend.
Sæsonen hermed til ende for FC Esbjerg Øst.